Trainingsschema en Teamindeling

Info mbt teams en trainingen

De trainingen gaan weer in de week na de zomervakantie van start.

Het trainingsschema wordt in eerste instantie als concept gepubliceerd, omdat niet alle beschikbaarheid van onze trainers bekend is door o.a. ontbrekende school-/studieroosters of doordat trainer vacatures nog ingevuld moeten worden. Het is onmogelijk om in het trainingsschema rekening te houden met ieders persoonlijke wensen. Mochten er toch dringende issues zijn, neem dan contact op met tc@volley2b.nl. We kunnen dan meedenken en kijken of er een oplossing is. 

Hoe is het trainingsschema tot stand gekomen?
Dit concept is gemaakt door de technische commissie (TC) en een groep leden afkomstig uit de heren, dames, recreanten en de jeugd met het doel om alle teams van een “passende” trainer/coach te voorzien.  

Enkele randvoorwaarden waarmee we gestart zijn:
– De beschikbaarheid van de verschillende zalen die we na aanvraag van Optisport krijgen.
– Beschikbaarheid van trainers ivm persoonlijk werkschema.
– Divisie teams (HS1 en DS1) trainen in de Ackers, HS1 1x op center court.
– Een trainer geeft niet op hetzelfde tijdstip training als de eigen training.
– Een aantal vaste gegevens; Recreanten-blok op dinsdagavond en CMV-blokken op woensdag- en vrijdagnamiddag.
– Door beperkte zaalcapaciteit en afhankelijkheid van de vele trainers, kunnen er combi-trainingen zijn.  
– Leden uit de B- en C-jeugd, die willen helpen trainen, zetten we in als assistent bij een C-team of CMV onder begeleiding/verantwoordelijkheid van een volwassene of ervaren trainer. 

Wensen waar we zoveel mogelijk aan proberen te voldoen:
1. Ieder team minstens 1x in de Ackers
2. Iedere trainer minimaal 1x achter of voor eigen training.
3. Opties om (op termijn) mee te kunnen trainen bij een ander team.
4. Rekening houden met “achtervang” van trainers voor ondersteuning (invallen, afronden training, overnemen, assistentie in het kader van opleiden)  

Hoewel dit voor een groot deel van de trainingen en trainers lukt, zijn wij er ons ook van bewust dat er voor een aantal trainers nog dingen staan die onhandig zijn. Dat vinden wij vervelend. Wij willen namelijk onze trainers (zijn vrijwilligers) zo veel mogelijk faciliteren, omdat Volley2b als vereniging niet kan draaien zonder hun hulp. Ook heeft helaas heeft nog niet elk team een vaste trainer/coach
We hebben na de laatste oproep in de nieuwsbrief nog diverse mensen benaderd, maar daarmee nog steeds niet de bovenstaande gaten kunnen dichten. Het mag duidelijk zijn dat dit ons allen zorgen baart, maar daar komen we niet mee vooruit en dus hebben we nagedacht over mogelijke oplossingen voor als we de gaten niet gevuld krijgen. De diverse opties zullen wij voorleggen bij het bestuur. 

Hierbij de link naar informatie het trainingsschema en de teamindeling;       ‘Trainingsschema + vs2 teamindeling’.

 

Lidmaatschap

Teams

Sponsoring

Beachvolleybal

Overzicht 'leden van verdienste' en 'Ere leden'.

Leden van Verdienste:

  • Marilyn (Mel) & Frank van de Velde, voor de fantastische jeugdkampen die zij al jaren met een groep vrijwilligers organiseren.
  • Harrie Meijndert, voor jarenlang trainerschap en andere taken.
  • Frieda Bregman, voor jarenlang trainerschap en andere taken.
  • Gert Rietveld, als regio scheids voor Volley2b.
  • Friso Dik, voor jarenlang trainerschap en andere taken.
  • Tim Visser, voor jarenlang trainerschap en andere taken.
  • Gerard Molenaar, voor jarenlang trainerschap en andere taken.

 

Ere Leden:

  • Janet Dik, voor haar altijd tomeloze inzet voor Volley2b.
  • Mieke Kerver, voor haar altijd tomeloze inzet voor Volley2b.
  • Gardi Minderman, voor haar altijd tomeloze inzet voor Volley2b.
  • Francis Roberts, voor haar altijd tomeloze inzet voor Volley2b.
  • Wouter v Dijk, voor zijn onmisbare bijdrage aan de groei en koers van de club.
 

Antwoorden meest gestelde vragen

* Er zijn nog meerdere taken vrij, dus kijk in de vacaturelijst en/of mail voor meer informatie naar: vrijwilligers@volley2b.nl
* Er zal altijd een minimaal aantal fluitbeurten per team zijn (ongeacht van de punten)
* Van elke reguliere speler (senioren) wordt verwacht dat hij/zij 75 punten haalt, in D1/H1 is dit 100 punten, de punten worden daarna opgeteld per team.

* In het geval dat een speler in 2 teams speelt, gaan de punten naar het team van zijn/haar Prio en hoeftt die speler geen punten te halen in t andere team. 

* De punten van jeugdspelers die zowel bij de jeugd als ook in een seniorenteam spelen gaan naar het betreffende jeugdteam.

*Voor de zaalwachtindeling is het ijkpunt van de vrijwilligerspuntentelling medio begin september en begin januari (als het zaal wacht schema wordt gemaakt)
*Start je halverwege het seizoen met een nieuwe taak, dan worden je punten bij het volgende ijkpunt meegenomen (dit geldt bijv. ook voor beach en Kamp.)