Vrijwilligers

Een overzicht van het puntensysteem en de taken van onze vrijwilligers

Hieronder het overzicht van de meest recente verdeling van de punten per vrijwilligerstaak. Vrijwilligerswerk is de basis van onze vereniging  en daarom vragen wij van al onze leden dat zij een bijdrage leveren in de vorm van het oppakken van taken of het uitvoeren van een functie. Met het puntensysteem ontstaat er inzicht wie onze actieve leden zijn en welke teams nog aangespoord moeten worden. Het belangrijkste doel is om gesprekken aan te gaan met leden over wat ze leuk vinden om te doen en waar nog hulp nodig is, want de uitbreiding van het aantal vrijwilligers blijft nodig. Vind hier de link naar de vacatures
Om meer evenwicht te krijgen in de tijdsbesteding van taken in de club, zullen teams met minder taken/punten hun steentje bijdragen door het oppakken van bijvoorbeeld meer  fluitbeurten tov teams met ‘veel’ punten.

Hoe komen we tot een punten voor een vrijwilligerstaak;  
Tijdsinvestering 
-Vraag en aanbod 
-Spreiding werkdruk (taken opdelen)
                                                                                                               Klik hier voor een antwoord op de meest gestelde vragen.

Lidmaatschap

Teams

Sponsoring

Beachvolleybal

Overzicht punten per vrijwilligerstaak

Het puntensysteem maakt deel uit van ons vrijwilligersbeleid en weerspiegelt de wens om samen de verantwoordelijkheid te dragen voor onze club.
Volley2b wil een vereniging zijn waar iedereen, van jong tot oud, een bijdrage levert. Door bewustzijn te creëren en waardering te tonen voor actieve deelname,
versterken we het gevoel van gezamenlijkheid. Want ‘Vele handen maken licht werk’ en door het oppakken van taken, groeit niet alleen de betrokkenheid bij de vereniging,
maar ook de persoonlijke ontwikkeling.

De zaalwacht indeling voor senioren teams (en met voor jeugd A een eerste aanzet) met het aantal scheidsrechters beurten wordt gebaseerd op het totaal van
vrijwilligers punten per team. We hebben via de nieuwsbrief gecommuniceerd wie welke taken heeft, zodat teams hier onderling in de verdeling van de scheidsrechters
beurten rekening mee kunnen houden.
Van divisie teams wordt verwacht dat zij 100p per speler leveren, van de reguliere seniorenteams is dit 75p per speler.
Elk team start met hetzelfde basisaantal, waarna er afhankelijk van het aantal taken/punten per team er wat afgaat of bijkomt.
Om toch te komen tot voldoende scheidsrechters en de ‘kwaliteit’ van scheidsrechter meer te borgen zal elk team een minimaal aantal fluitbeurten toebedeeld krijgen.
De komende periode blijven recreanten elkaars wedstrijden fluiten. Jeugd A fluiten lagere B en C wedstrijden en jeugd C en B fluiten de CMV toernooien.
Daarnaast worden jeugdleden ingedeeld om te tellen bij seniorenwedstrijden. Na de evaluatie in het bestuur zou dit ook aangepast kunnen worden.

   

Taak

punten

tijdsbesteding

opmerking

Trainer/coach taken:
   
(assistent)Trainer (CMV/jeugd/senioren/recreanten) 2x pw1004 uur PW / 120 u PSmet vergoeding
(assistent)Trainer (CMV/jeugd/senioren/recreanten) 1x pw502 uur PW / 60u PSmet vergoeding
trainer/ass speeltuin401,5u PW /45u PS 
coachen502 uur PWD / 40 u PS 
(Assistent) trainer NJOI502 uur PT / 40 u PSmet vergoeding
    
Scheidsrechters taken:
   
Scheidsrechter C- B- A-jeugd en senioren502,5 uur PWD x8bij indeling 8 wedstrijden = 1x per maand
Regio of 2e SR scheidsrechter Senioren753,5 uur PWDbij 10x (anders verdeelsleutel)/nevobo vergoeding
Scheidsrechtersopleiding VS3 of hoger volgen50pp. 20 uur PS 
scheidsrechters commissie75pp. 30 uur PS 
tellen bij wedstrijden DS1 en HS1 (alleen vanaf A-leeftijd)502,5 uur PWD x8bij indeling 8 wedstrijden = 1x per maand
Scheidsrechters begeleider502,5 uur PWD x8bij indeling 8 wedstrijden = 1x per maand
    
Wedstrijd taken:
   
Wedstrijdsecretaris Senioren/Recreanten/Jeugd75pp. 30 uur PJ 
wedstrijdsecretariaat wedstrijd programma/inschrijven bond etc75per taak 30 uur PJ 
Zaalwachtcommissie10040 uur PS(bij 2 personen ieder 75p)
Zaalwacht op wedstrijddag50pp. 20 uur PSbij indeling 5x 4 uur
    
Bestuur/commissies:
   
Bestuurslid100pp. 50+ uur PJ 
Lid kascommissie104 uur PJ 
Lid technische commissie100pp. 50+ uur PJ 
coach de trainer / jeugdwerkgroep  (moet nog besproken worden)
coordinator sponsoring7530 uur PS 
Lid sponsorcommissie50pp. 20 uur PJ 
Materiaalbeheer2510 uur PJ 
Kledingbeheer100per taak 50 uur PJ (bij 2 personen ieder 75p)
vrijwilligers commissie75pp. 30 uur PJ 
NJOI coordinator75per taak 30 uur PJ 
Raad van Advies25pp 10 uur PJ 
    
Administratie:
   
Ledenadministratie100per taak 40 uur PJ 
boekhouder75  
Financieel beheer kleding25per taak 10 uur PJ 
subside coordinator25per taak 10 uur PJ 
inhuur/ contact optisport/ facturen50per taak 20 uur PJ 
    
Communicatie:
   
communicatie commissie (NB/ Social media/ krant etc)45pp. 1,5u uur per maand 
Beheer website60per taak 24 uur PJ 
    
Werving:
   
Commissie Werving & Behoud5020 uur PJ 
    
Activiteiten:
   
Evenementencommissie50pp. 20uur PS(max 7 pers)
projecten / losse activiteiten10per project pp. 3-4 uur. 
Jeugdkamp begeleider75pp. 
Seniorenkamp begeleider25pp.(max 3-4 pers)
Mini vd maand coördinator4518 uur PS 
    
Veiligheid:
   
VCP (op voordracht bestuur)50pp. 30 uur PJ3 personen.
Commissie VSK2510 uur 
    
V2Beach:
   
Beach coordinator75  
Beach commissie50pp. 20 uur PS 
Beach trainer50pp. 20 uur PSmet vergoeding
Bardienst beach50pp. 20 uur PS 
evenementen/ activiteit/clinic10per activiteit van 3-4 uur. 
   
    
    
   
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    

Antwoorden meest gestelde vragen

* Er zijn nog meerdere taken vrij, dus kijk in de vacaturelijst en/of mail voor meer informatie naar: vrijwilligers@volley2b.nl
* Er zal altijd een minimaal aantal fluitbeurten per team zijn (ongeacht van de punten)
* Van elke reguliere speler (senioren) wordt verwacht dat hij/zij 75 punten haalt, in D1/H1 is dit 100 punten, de punten worden daarna opgeteld per team.

* In het geval dat een speler in 2 teams speelt, gaan de punten naar het team van zijn/haar Prio en hoeftt die speler geen punten te halen in t andere team

* Voor de zaalwachtindeling is het ijkpunt van de vrijwilligerspuntentelling begin september en begin januari (seizoen 2024-2025 ook 15 okt)
*Start je halverwege het seizoen met een nieuwe taak, dan worden je punten bij het volgende ijkpunt meegenomen (dit geldt bijv. ook voor beach en Kamp.)